U kunt in aanmerking komen voor een woning, door op een woning te reageren die op deze website wordt aangeboden. Indien u reageert op een woning, wordt u gevraagd allerlei documenten aan te leveren. Aan de hand van deze informatie wordt onder andere een inkomenscheck gedaan. De informatie dient u per keer dat u op een woning reageert, aan te leveren. Uw aanvraag wordt alleen in behandeling genomen, indien u uw volledige gegevens aanlevert.
Let op: Een woning wordt verhuurd aan 1 huishouden. Woningdelers worden derhalve niet geaccepteerd. Daarnaast worden er geen garantstellingen geaccepteerd indien een kandidaat niet financieel voldoet.
Helaas is dit niet mogelijk. Uw vrienden en kennissen kunnen via de website van Eenhoorn Management B.V. reageren op de beschikbare woningen.
Eenhoorn hanteert geen wachtlijsten en u kunt in aanmerking komen voor een woning door op een specifieke woning via deze website te reageren.
Indien u de huurovereenkomst van uw woning wilt opzeggen, dient u schriftelijk een opzegbrief te sturen. Een voorbeeldbrief treft u onder "Nuttige documenten" bij "Service & Onderhoud". De opzegging dient u te sturen naar: EENHOORN MANAGEMENT B.V., Arnhemse Bovenweg 35, 3708 AA Zeist.
Let op: Indien u een woning huurt, kunt u het opzegformulier ook per email versturen.
Het proces zal als volgt verlopen:
U krijgt uw waarborgsom binnen 14 dagen na het einde van de huurovereenkomst teruggestort op het door u doorgegeven bankrekeningnummer. Uiteraard dient de woning in goede staat te zijn opgeleverd en dient er geen huurachterstand te zijn.
Niet gecertificeerde sleutels kunt u via een slotenmaker zelf bijbestellen. Bij verlies of diefstal van de sleutel van uw eigen toegangsdeur rest u niets anders dan op eigen kosten een slotenmaker de cilinder te laten vervangen.
Bij het aanvragen van een gecertificeerde sleutel verzoeken wij u vriendelijk om een reparatieverzoek in te dienen. Hier graag aangeven om welke sleutel het gaat; code, type en het merk. Dit geldt ook voor een handzender van parkeergarages.
Aan het bijmaken van een sleutel of het vervangen van een handzender zijn kosten verbonden. U dient de factuur vooraf te betalen voordat wij de sleutel of handzender aan u verstrekken.
Uw technische klachten kunt u doorgeven via het webformulier onder "Service & Onderhoud". Indien u iemand van onze technische afdeling wilt spreken, kunt u op werkdagen tussen 8:00u en 17:00u bellen via 030 – 698 5220.
Een spoedeisend verzoek is een verzoek dat niet kan wachten tot de volgende werkdag.
Wat is in elk geval spoedeisend?
Voor spoedverzoeken dient u tijdens kantooruren telefonisch contact op te nemen via 030 – 698 5220 en buiten kantoortijden via het telefoonnummer van de boodschappendienst. Dit nummer treft u in uw huurovereenkomst.
Let op: bij een ernstige lekkage van een waterleiding altijd eerst uw hoofdkraan afsluiten.
Voor u een reparatieverzoek indient adviseren wij u de volgende zaken eerst zelf te onderzoeken/te controleren:
Door het verstrekken van de juiste gegevens zijn wij beter in staat de juiste partijen aan te sturen voor herstel. Bij het versturen van een verzoek adviseren wij om een duidelijke foto mee te sturen.
Volgens het 'Besluit kleine herstellingen' is de huurder verantwoordelijk voor het ontstoppen van verstoppingen welke bereikbaar zijn voor de huurder.
U kunt zelf de sifons van de keuken, wasmachine of wastafel los (laten) halen en schoonmaken.
Mocht u niet er in slagen om de verstopping zelf te verhelpen of bent u van mening dat de reparatie niet valt onder de huurdersverplichting, dan kunt u een reparatieverzoek indienen.
Indien u een ontstoppings abonnement heeft via uw servicekosten, dan kunt u bij verstoppingen direct contact opnemen met de Riool Reinigings Service R.R.S. via 0800-0991313. Als in uw huurovereenkomst in het artikel servicekosten "onstoppen riolering" vermeld staat, dan heeft u een dergelijk abonnement.
Als uw woning is aangesloten op een collectieve cv-installatie kunt u een reparatieverzoek indienen.
Als u een individuele ketel heeft adviseren wij u eerst de volgende zaken te controleren en/of uit te voeren voor u een reparatieverzoek indient:
10 tips om een storing te verhelpen bij een individuele ketel.
Bij toestellen zonder waakvlam eerst op de resetknop drukken en/of gedurende 1 minuut de stekker uit het stopcontact nemen. Houdt de storing aan, controleert u dan eerst of:
Mocht de CV na het uitvoeren van bovenstaande tips nog niet werken, dan kunt u rechtstreeks contact opnemen met het onderhoudsbedrijf welke vermeld staat op uw CV ketel (sticker). Mocht er geen sticker aanwezig zijn, dan kunt u alsnog een reparatieverzoek indienen.
Laat uw buren weten dat u last heeft van hun geluiden. Misschien hebben zij niet door dat u last van hen heeft. Probeer afspraken te maken om de overlast te beperken. Bijvoorbeeld op welke tijden uw buren piano spelen of tot hoe laat zij doorgaan met een verbouwing. Indien dit niet het gewenste effect heeft, kunt u het "meldpunt overlast" van de gemeente bellen of de politie inschakelen. De politie kan optreden als er sprake is van een strafbaar feit, of als de openbare orde wordt verstoord. In veel gemeenten is burengerucht strafbaar volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). De politie kan bijvoorbeeld een proces-verbaal opmaken, of -na een waarschuwing- geluidsapparatuur of muziekinstrumenten in beslag nemen.
Daarnaast kunt u ons informeren over de overlast. Als beheerder kunnen we meldingen van alle bewoners en buurtgenoten over de overlast bundelen.
Nee, conform uw huurovereenkomst en algemene bepalingen, is het niet toegestaan om uw woning onder te verhuren.
In de groepenkast kunt u zien welke schroefzekering er gesprongen is of welke wipschakelaar naar beneden staat. Wat u kan doen is de kapotte schroefzekering vervangen of de wipschakelaar omhoog zetten. Blijft de spanning erop staan, dan is het mogelijk een kleine storing geweest.
Indien de zekering direct weer stuk is of uitslaat, zit er een kortsluiting in een op deze groep aangesloten apparaat of lamp. Wat u dan kunt doen is een stekkertest. U haalt eerst alle aangesloten apparaten uit het stopcontact en zet de schakelaars uit. Dan draait u een nieuwe zekering in of zet de wipschakelaar weer omhoog, daarna sluit u één voor één de apparaten en lampen weer aan.
Als er een kortsluiting in een apparaat of lamp zit zal deze bij het aansluiten de zekering weer uitdoen slaan.
Indien blijkt dat de storing niet veroorzaakt wordt door een aangesloten apparaat, kunt u een reparatieverzoek indienen via de website.
NB sommige groepenkasten zijn voorzien van een aardlekschakelaar (groen), deze kan soms uitslaan zonder reden. Blijkt deze direct weer uit te slaan, dan kunt u ook hierop de stekkertest uitvoeren.
Sommige groepenkasten zijn voorzien van een aardlekschakelaar (groen). Indien deze uit is geslagen, dient u deze weer aan zetten. Heeft u dan nog geen stroom, dan is de hoofdzekering stuk. Dit kunt u melden naar het storingsnummer van Stedin via telefoonnummer 0800 9009.
Ja dat klopt. Op het moment dat er een huurachterstand ontstaat zal een huurder eerst een herinnering en vervolgens een Tikkie per sms ontvangen op de mobiele telefoon. Dit is een bericht met daarin een link naar een mobiel bankieren app, zodat men de betaling direct kan voldoen. Dit is tevens de laatste herinnering voordat een vordering naar een incassobureau gaat.
Let op: Betaal alleen via Tikkie zodra u ook een vinkje achter "Eenhoorn Management B.V." ziet staan. Dit geeft aan dat Eenhoorn daadwerkelijk de verzender is van het bericht. Krijgt u een Tikkie van Eenhoorn Management BV zonder blauwgroen vinkje, betaal dan niet. Mogelijk is het betaalverzoek niet ok. Heeft u vragen over het openstaande saldo of over het toegestuurde Tikkie, bel dan: 030 – 698 5220.
U mag niet zonder toestemming aanpassingen aanbrengen in de woning. Voor meer informatie of voor een concreet verzoek, dient u contact met ons op te nemen.
antwoord
antwoord
antwoord
antwoord
antwoord